Thursday, July 15, 2010

dengar boleh percaya jangan


manusia blh lupa diri sbb duit
jadi penipu sebab duit
dapat gaji tapi masih mengeluh tak cukup duit
mcm2 sebab duit

nik penat ngan perangi kwn yg beria-ria menolong kita
bukan sebab ikhlas tp sebab duit
jgn ingat nik nak percaya la
isteri dia sendiri pun dia sanggup menipu
inikan pulak kwn2

org mcm tu mmg tak blh di percayai
bila dia bercakap dgr boleh tp jgn terlalu percaya..lg2 hal berkaitan duit
tak perlu nak tunjuk baek la
kalau setakat tolong sebab utama nak duit
tipu la kalau tolong sebab kwn
org lain blh la tipu tp bukan dgn nik

mintak2 la nik tak jumpa ngan org mcm ni lg
kalau tahu mcm ni tak de nik nak mintak tolong dia



nik kena sabar..mcm2 perangai manusia lg yg nik akan jumpa :)



6 comments:

  1. lokman:btol..mcm2 manusia nnt kita akan jumpa

    ReplyDelete
  2. betol2. tak perlu nk caye ngan org yg mcm tuh. hati2 laa yea ~

    ReplyDelete
  3. ira aje : kena hati2.tak blh mudah caya ..tq dear :)

    ReplyDelete
  4. Asal kejadian manusia dari unsur2 tanah. Tanah pula ada macam2 jenis dan peringkat.., jadi begitulah juga sifat dan sikap seseorang manusia yang pelbagai.

    Ada yang manis percakapannya, pandai merayu dan berjanji tapi sebenarnya jahat yang amat. Mereka ini di dalam masjid pun sanggup nak menipu, bila dia luar apatah lagi.

    Ada manusia yang memperjuangkan prinsip yang menentang salah urus dan ketirisan ekonomi serta pentadbiran "kuku besi" tapi bila dah dapat sogokkan, dengan mudah sokongan dan pendirian berubah. Hanya kerana wang, pangkat dan kedudukan di mata masyarakat, manusia tidak kira agama dan bangsa sanggup menjadi pemusnah serta hamba pada wang dan dunia..

    ReplyDelete
  5. ahmad zaki :perangai manusia bermacam2 kan..yg penting kita jgn jadi mcm mereka dan mintak jauh dr org mcm tu

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^