Saturday, October 16, 2010

pelik..apa masalah korang yea...???


assalamualaikum readers


bukan nak membangkitkan kemarahan sesiapa tp pelik dan heran.
benci sgt mereka pada negeri asal usul kelahiran sy ni

hebat sgt kah org2 di dlm negeri sy, sampai anda membenci mereka begitu sekali
kalau tak hebat takkan anda nak kutuk kami kan.hikhikhik



ade yg tak puas hati bila kelantan menang semalam
di katakan kelantan tak bertamadun
maksudnya org yg kutuk sesama sendiri tu di kira org bertamadun ker
*berfikir sejenak*



amboi2..tak sayang mulut dia ni
mcm la diri hebat sgt kan.
mcm dia kenal semua rakyat kelantan yg cakap semua mcm celaka tu
*berfikir lg*

hal bola, tok guru di hina
haisssh...manusia oh manusia

psstt..!!!
ore kato berkat ore wat nyaknyo kito sebab tu kito mene male. jgn kito bonkak pulok .
kawe banggo jd anak kelate..dop ksoh la ore oyak gapo pown.

ade terbaca pesan seseorg khas buat pengokong bola sepak kelate:

"pakat2 kawal sek2 kito..agok2 gere sangat hatuk palo dinding,
dop pon mamoh besi..baru napok debe..ko guano???"
***hahahahahaha..nok suko la wei

suka baca entry ni

32 comments:

  1. kan,,pelik,,bukan pasal bola je,,pasal bnda len pon xsuke klntn,,sedih,,,

    ReplyDelete
  2. sale Nik..
    walaupun Tuya nih buke anok jati klate,tapinyo bilo doh nikoh nga oghe klate,tahu la guano peel guano caro..

    alhamdulillah,selamat je rumahtangga Tuya dah dekat sedekad nih..dun't judge the book by its cover kan???

    biar la deorg kata ape pun..bila dah penat nnti diam le deorg tu..

    ReplyDelete
  3. ni lah rakyat malaysia yang otaknya sgt bodoh.... kemungkinan ibubapanya kuat merokok hingga effect otak anak2nya yang kini tersangat la bodoh.... nak sokong tak perlu sampai menghina.... kalo power malaysia ni main takpe.... haish.... marah3!

    ReplyDelete
  4. iszieylyanziy : sedih mmg sedih.tp nak buat mcm mana.tak blh nak halang diorg kalau diorang tak suka kan .

    ReplyDelete
  5. TuYa : btol la tu.asl kita tak cari pasal ngan diorang tak pe la.dia nak benci dan mengata tu ikut suka dia la kan.dah penat senyap gak nnt.cuma rasa terkilan gak la.

    nik pun tak de la nak kata org kelate smua baik2.tp jgn la sebab nila setitik rosak susu sebelanga kan.

    ReplyDelete
  6. cacing : setuju sgt..sokong blh tp tak perlu nak kutuk2 kan.

    tak pe.Allah itu adil.sapa yg teraniaya akan dilindungi.

    ReplyDelete
  7. dorg ni memang ntah hape hape lah.benda kecik pun smpai nk bawak satu dunia.hish~

    ReplyDelete
  8. sizuka[Izzati]: ntah la.manusia ni mcm2 perangai nya.kdg2 makin pelik.

    ReplyDelete
  9. saya faham kak,

    dekat sini, situasinya pon sama. selalu kutuk2 negeri kelahiran akak.



    sabar. :)

    ReplyDelete
  10. I*K*T*I*R*A*F :sabar jea la kan.biar jea la diorang kutuk2 :)

    ReplyDelete
  11. tol tu....dulu ila gtu gak...sblm msk U..sbbnya ada laki kelntn ngorat ila..tp bila ila msk UIA n kwn2 semua sek2 kelate...jadi suka jah kwn..n ok jah diorg...n skrg bercinta pun dgn ore kelate..ehheh

    ReplyDelete
  12. HonEyBuNNy: tu la.tak kenal maka tak cinta kan.dah kenal terus jatuh cinta lak.

    mcm kwn akak.dia ckp tak kan suka lelaki kelantan.tup tup 10.10.10 ari tu dah kawen ngan org kelantan.

    ReplyDelete
  13. sapo hok x dop tamadun sbnrnya?? dok main kutuk2 orang dlm pesbuk tu kiro bertamadun la gamoknyo...

    don't judge the book by its price.. ambo kadang2 berduaaa(baca mengidung) jgk ngan bdk2 loni.. nk ssuko pon ado. mcm ada sorang bdk slangor ni, mase pah ceroh muko kalu ambo tegur. pelik jgk, padahal x rajin dok cucuk punggung dio pon. tahu2 dia tu anti org klate. adoi~ apakah salahku menjadi org klate??

    ambo banggo jadi org klate, biar la org nk kutuk pon. bdk hok benci ko ambo dulu pon jadi gilo dh loni. pah2 murtad plop..masuk kristian. tuhan tunjuk slalu atah dunia ni. nok baloh samo sendr x tentu pasal sgt....

    ReplyDelete
  14. shatooman : pelik la ngan ore hok anti negeri ni.biar la dio.tok leh gapo pun dio wat gitu.

    ReplyDelete
  15. panas gak bc tu..2x5 jer..cakap xde iman..ape nak jadi..orang yg panas ni kene duduk lam peti sejuk baru sejuk sume ati hempedu..hehe

    ReplyDelete
  16. haha..jange mamoh besi..kito tele oghe.

    salam perkenalan.. timo kasih letak link tuh.

    Saru bena kawe nga puok dekki nih..tok abih.. amir raso la..demo nie kure kasih saye..biasalah..nok perhatie lebih... haha


    xpo2..sek kito jange peccoh..hehe

    ReplyDelete
  17. d_LA : mmg panas la baca. tp tak pe la.biar jea org yg kutuk tp kita jgn balas.tak baik kan.

    ReplyDelete
  18. Amir Izzat: salam perkenalan gak.
    btol la tu.kure kasih saye dan adab.sebab tu jadi gitu.

    ReplyDelete
  19. SALAM...XTAU LA KAWE GN ORG LUO TU...PAKAT2 JD BENGONG..BIAR JA BOH...GOMO KELATE GOMO

    ReplyDelete
  20. ish2, pasai bola satu pun jadi mcm tu kan..so nanti kedah lawan dengan kelantan, harap2 xdak apa2 yg xelok berlaku kan, lgpun kedah n kelantan kan sebulu hehehe, tgk dlm fb hijau kuning fc berbaik je dgn the red warrior malaysia...menang kalah adat pertandingan la kan hehehe, pulun kedah pulun hehehe

    ReplyDelete
  21. mentaliti kelas bawahan ni kak...memang la cmni~

    ReplyDelete
  22. biaso la..x heren dos....x kiro la isu gapo pom kalu masuk bab2 negeri klate gak,adow la hok x keno...semua napok buruk...ramai ore deki ko sep2 kito...media2 kat malaysia ni pom(x semua) tp kebanyakan jadi batu api dok buruk klate...sapa bilo la klate di anak tirikan...hino sangat kali sep2 klate sapa adow ore beci nih...tp x apow,allah sentiasa ada utk kito ..dia lah hok maha mengetahui segalanya...kebenaran akn ditegakkan suatu hari nanti..insyallah..pakat2 doa...apo2 pom tetap bangga jadi anop klate...

    yuh,kalu klate leh masuk final aku turun kot kat shah alam...haha..
    tp x tahu lagi la,plan baru..oyakk dos ko ja...

    ReplyDelete
  23. fendi_scropio : tu la.biar la ngan sek2 bengong dia kan.puas kutuk nnt dia berhenti la.

    ReplyDelete
  24. LanaBusyBee : akak tak kisah la kelate kalah pun.adat main la.ade menang ade kalah.yg penting kita bg sokongan jea.harap2 tak de la kes yg jd mcm kat shah alam aritu.ngeri jea dgr.

    ReplyDelete
  25. nik ayunnie : meme rama ore dengki la.dia raso sek kelate hebat la tu coz tu duk dengki tu.haha..kalu sek klate dok hebat dan glemer tak dop ore nak kutuk2..huhu

    sungguh ngoti mung nak tgk bola.aku takut nak gi tgk..kot jd mace kat shah alam aritu.dok berani la.kalu final mesti lg rama ore.

    ReplyDelete
  26. tu la,kat aku ngaji pom ramai ore klate..kelas aku 95% ore klate..sapa lecturer ngaja kot klate,present pom kot klate..haha..

    hom la,lamo dos nok g bena,tp adow exam sopmo..mggu depey aku x dop klas dos..tunggu exam 10hb11..isi masa lapang,lehh g tengok bola...borim gak dok sajo

    ReplyDelete
  27. nik ayunnie : biaso la.mano2 pun bdk kelate rama.kat U lg la rama.pahtu kate sek klate puak.padahal mana2 ade ore klate.

    kalu kelate blh gi final blh tgk.kalu kalah ngan kedah nnt tok leh gak nk tgk..hehe

    ReplyDelete
  28. x baik gitu kan...
    sm kita islam..apa hal la...isshh...
    belajarla melihat contoh dan teladan negara luar yg penduduknya seagama tapi x sehaluan...berpuak2..puak lebih penting dr agama?
    sedarlah...siapa lagi kalau bukan kita sesama islam jaga keamanan bersama...?

    ReplyDelete
  29. maisyah : ntah la.perangai manusia ni mcm2 kn.mintak2 yg mengutuk tu insaf la.

    ReplyDelete
  30. tu la,keno tengok arr..kalu dop aku kelik dumos ler..nok g cari tudung ko ja...saim2 dio nok tudung...

    ReplyDelete
  31. nik ayunnie : wah2..nego tudung la pulop. :)

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^