Saturday, November 27, 2010

cara sy lupakan 'dia'


Salam readers and beloved followers for sure


Jangan terlalu menyayangi seseorang tu, kerana mungkin dia akan buatkan kita
lebih menderita

Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.Jangan
pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya

kata2 ini memberi makna bg saya

kawan sy baru putus cinta.minta nasihat mcm mana nak lupakan sidia.ini cara sy

cara 1 :
jgn gatal nak duk sms or call dia lg.mmg la mula2 rasa tak biasa.yea la.dulu hp tak lepas kat tgn.nak pi tiolet pun blh bwk fon kan.lg2 la ex nik dulu suka sms.beratus2 sms setiap ari.so bila putus sapa tak terasa.

tp nik letak jauh2 hp tu dr pandangan mata.nak guna baru la cari.
ingat ex bukan suatu yg tak normal lg2 bila putus bukan sebab kita yg memutuskan nya.lg sedih bila kita terpisah sebab menjaga hati family kan.rasa sakit itu lg dalam :)

cara 2 :


mula2 pts tu mmg nangis la.sampai bengkak2 mata kot.biasa la wanita kan.airmata dan wanita tak dpt dipisahkan.
tak pe.nangis la sepuas hati jika tu blh buat anda lega walaupun cuma sedikit lega.

tp jgn la sampai menyeksakan diri.ade sampai tak makan la.fikir la dia senang hati kat sana tp anda gila kat sini.so buat pe seksa diri.

Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan

cara 3 :
sentiasa bz kan diri ngan keje lain so tak de la kita rasa sunyi bila dia tak de.bila bz badan penat so terus tido dan tak de fikir apa2.sekali sekala terkenang tu biasa la kan.takkan mudah kita nak lupa kenangan saat indah tu.

lg2 kalau cinta jarak jauh mcm sy dulu.kenangan berdua yg indah sikit la coz jarang berjumpa tp bila berjumpa mcm2 aktvt kami buat dam mcm2 tempat kami jln.lg terkenang la.

*nak makan ikan bakar kat tanjung lumpur.nak jln2 kat teluk cempedak..uhuu

cara 4 :
anggap saje tak de jodoh.alasan ade org ketiga, tak serasi , tanpa restu ibu bapa cuma penyebab saje.terima la kenyataan.Allah akan temukan kita ngan yg lebih sesuai.

tgk mcm sy (cewahhh!!!!! bg contoh diri sendiri lak)...dia mmg terbaik tuk sy.
memahami dan menerima sy seadanya :)


ingatlah ini sayangku

Jika Doa Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Menyayangi Kita, Jika Doa Lambat Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Ingin Menguji Kita Dan Jika Doa Tidak Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Merancang Yang Terbaik Untuk Kita

cara 5 :
bersyukurlah. masih ade family dan org sekeliling yg menyanyangi anda.hargai insan lain di sekeliling anda.mungkin ade yg lain lebih menyayangi anda tetapi anda yg tak perasan.

Kadang kala org yg jauh beribu batu dgn kita, org yg jarang call kita, org yg jarang senyum dgn kita, org yg kita jarang jumpa, adalah mereka yg selalu ingat kat kita

Berpisah bukan bererti hidup kamu telah berakhir.. mungkin ini satu langkah untuk anda membuka lembaran baru

cara 6 :
cara terakhir...cari la kekasih baru (alangkah senang kalau blh beli kat pasar jea kan..hehe)
niat kena la btol.bukan main tangkap muat jea.mulut saje cakap syg tp hati dan otak tu still ingat kat ex.
baik tak yah bercinta.anda akan lg terseksa hidup mcm tu.percayalah.sy penah merasakannnya.

buka lah hati anda tuk org lain.masih ade yg sudi menyayangi anda seikhlas hati.InsyaAllah

dan
kalau masih tak dapat lupakan ex.cuba la doa ni.mana tahu ex anda kembali kepada anda (nik tak penah try..hikhik)

Ya ALLAH kalau dia memang jodohKu, jodohkan lah
Tapi kalau bukan jodohKu, jodohkan lah jugak
Jika dia tidak berjodoh dengan Ku, maka jadikanlah kami jodoh
Kalau dia bukan jodoh Ku, jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain Ku
Kalau dia tidak bisa dijodohkan dengan Ku, jgn sampai dia dapat jodoh yang lain
Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diri Ku
Dan saat dia telah tidak mendapatkan jodoh, maka jodohkan lah kami
Kalau dia berjodoh dengan orang lain, putuskan lah
Jodohkan lah dengan Ku
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain, biar orang tu bertemu jodoh dgn orang lain dulu
Kemudian jodohkan dia kembali dengan Ku
AMIN

so,
mcm mana cara anda nak lupakan kekasih lama.kongsi la ngan sy.nnt ade yg baik sy mintak kwn sy cuba. sian dia.mcm org sasau dah sy tgk..opsss

22 comments:

  1. betul...
    bila putus cinta mmg susah sgt2..

    jari rasa nak tekan ja butang hp and msg...

    thx for the tips..
    kita hnya mmpu brdoa..
    sy pn hope hbgn n kbhgn ni kkal smpi bila2 =)

    ReplyDelete
  2. selipar biru : yup.hanya yg alami tahu mcm mana rasa pts cinta kan .

    nik doakan hbgn kamoo kekal bhagia yea :)

    ReplyDelete
  3. Jika Doa Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Menyayangi Kita, Jika Doa Lambat Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Ingin Menguji Kita Dan Jika Doa Tidak Dimakbulkan, Tandanya ALLAH Merancang Yang Terbaik Untuk Kita

    begitu mendalam sekali makne nye nie..huhu..

    ReplyDelete
  4. Cik Su : yup.nik pun suka kata2 tu :)
    buat kita bersemangatkan :)

    ReplyDelete
  5. IM beri tempoh sebulan. insyaallah, lepas tu ok la... ketawa mengegkek lagi..

    IM dah rasa, IM tahu ler..

    ReplyDelete
  6. Insan Marhaen : ade org ambik masa utk nak bergembira balik.mmg la blh tergelak2 tp hati tak de sapa yg tahu kan :)

    sakit putus cinta tak sma.lg2 bila pts bukan salah mereka berdua :)..ingatan tu lg kuat kot

    ReplyDelete
  7. nak sedeh tapi takot hehe...
    sakit putus cinta smpai saya kena balik berubat di kg. itulah cinta pertama saya wat masa ini.. pastu solooooooooooo jerk.. mls nak pkir berdua hehe..

    salam kenal dr apezs.. follow here.

    ReplyDelete
  8. apezs shah : salam kenal apezz.

    owh tu sakit gak tu kalu sampai kena berubat.
    pengalaman masing2 kan.tak pe.tu yg mematangkan kita :)

    ReplyDelete
  9. Sangat sweet entry nih~ seriusly sweet..saya cukup takut kalau putus, sebab saya dpt rasakan dia adalah jodoh saya.. amin~

    ReplyDelete
  10. dya adriza : thanks dear :)
    InsyaAllah..doa dan tawakal.moga jodoh anda bersama si dia yg tersayang.

    ReplyDelete
  11. Jodoh pertemuan di tangan Allah..andai jodoh kita bukan dengan dia..mungkin Allah telah tetapkan jodoh kit dengan orang lain..mungkin yg lebih baik dan lebih menyayangi dan menghargai kita..iktu nasihat saya pada yg putus cinta.

    ReplyDelete
  12. Cempakamelati : yup.nik setuju sgt.mmg dia bukan jdh kita la tu.ade lg terbaik yg Allah nak bg kan :)

    ReplyDelete
  13. tip-tip yang sgt tepat. Dekatkan diri dgn Allah, penuhkan hari dgn aktiviti yang lain, cari hobi baru, rapatkan diri dgn keluarga, buat outdoor activity.. yang penting buat apa saja yang tidak membolehkan kita duduk sorang2.

    Jangan sesekali kunci diri dalam bilik.

    ReplyDelete
  14. MrsAyie : nice tips dear..
    mmg btol.kalau duk sendiri lg teringat kan .baik bzkan diri.

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^

busuk.org