Monday, June 27, 2011

biar la tak cantik ponn..asal ade yang sayang !!!


Assalamualaikum

pernah tak korang rasa rendah diri? rendah diri dengan penampilan diri sendiri.
saya selalu rasa mcm tu
selalu banding diri sendiri dengan org lain
kagum melihat kecantikan orang lain


bila tengok wanita-wanita yang anggun dan bergaya,

selalu la cakap dalam hati
"aku ni tak cantik,penampilan memang langsung tak menarik, kurus keding, muka berminyak dan berjerawat" urmmmm

kadang2 terfikir , mengapa lah saya mengeluh dgn anugerah Allah yg telah dkurniakan kepada saya
always feel that life is unfair

tapi
selagi kita bergelar manusia mesti mahukan yg lebih baik.
tapi
bila fikir balik
walaupun hanya memiliki rupa biasa sekurangnya saya sihat kan
there're a lot more people who're unlucky than us

so

Don't compare your life with others'.
You have no idea what their journey is all about.

9 comments:

  1. yes we should appreciated what we have ;) syg diri sndrilah lg bagos!!!hehehe

    ReplyDelete
  2. agree....believe in urself...haha

    ReplyDelete
  3. ape lak xsantek..akk santek kot..^_^ muka akk licin kot..seyes xtipu

    syieda ni haa..xtau cmne nak ilgkan myk n parut kat muka T__T

    ReplyDelete
  4. btol2..kadang-kadang nmpak mcm diowang hepi je..tapi xtahu dalam hati mcm mana..huk3..=.='

    ReplyDelete
  5. betul tu.. saya pun kadang2 rendah diri dgn diri sendiri. kenapa dia macam tu, aku macam ni. tak boleh sangat tengok orang cantik2. hehehe. tapi setiap orang ada kekurangan dan kelemahan masing2, kena terimalah seadanya.

    kalau cantik, tapi dalam tak cantik pun tak guna jugakkan.

    ReplyDelete
  6. betul2.. sy pon selau je rasa down bile compare diri sy dgn org lain. tp itu semua hanya luaran. tak semestinya hidup org lain tu semua lebih bahagia drpd kita, dan ramai lagi org yg lebih susah drpd kita.. kita patut bersyukur~

    ReplyDelete
  7. yup. just be grateful for what u have. semua orang itu unik dengan caranya tersendiri ;)

    Aku Mencintai Segala Kekuranganku
    Akulah Sang Juara

    ReplyDelete
  8. kurang menarik tak apa yg pnting sihat tubuh badan serta akal fikiran yg cerdas :)

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^

busuk.org