Tuesday, October 30, 2012

Sarapan : Ubi kayu rebus


Assalamualaikum  (",)

dah sarapan? korang sarapan apa pagi-pagi ni? 
arini nik sarapan dengan ubi kayu rebus.


ubi kayu ni nik beli kat Pasar Borong Selangor aritu.
teringin nak makan uolss..lama tak makan ubi kayu ni.
namanya anak kampung, makanan kampung jugak yang di cari

nik suka makan dengan kelapa parut muda campur ngan garam dan gula 
tapi kat tempat nik susah nak cari kelapa parut muda, 
so makan ubi kayu rebus panas-panas cicah sambal tumis ikan bilis pun sodappp
cicah ngan gula pun boleh
pastu minum lak dengan kopi O..perghh..seriuss sedap. makan tak pandang kiri kanan dah


makanan simple macam ni la yang sedap kan.
jemput makan semua :)


32 comments:

  1. sedapnyeeeeeeee kena pulak dgn air nescafe o panas panas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedappp sgt la tu. kopi o panas pun syiokk jugak :))

      Delete
  2. Replies
    1. meme sedak kak :)
      sebab tu la asyik teringat jea.akhirnya buleh make jugak..hehe

      Delete
  3. ubi kayu rebus. Mmg maveles..
    sllunye mak buat sambal tumis ikn bilis utk dicicah. Tambah lak kopi o.. Mengancam!! :)
    *tibe2 dh meneguk air liur

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.sis pun suka makan ngan sambal ikan bilis. tapi dulu selalu mkn ngan kelapa parut jea.hehe

      Delete
  4. ADOYAI.... SEDAPNYA..... KAK MUNNA KLU UBI KAYU SUKA GORENG JE....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeala.yg goreng pun sedap.tapi tekak nik ni teringin nak makan yg direbus :)

      Delete
  5. makan dgn kelapa muda lagik sedap.hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat tempat sis susah nak jumpa kelapa parut yg muda.so mkn ngan gula or sambal bilis jea la :)

      Delete
  6. Replies
    1. mmg sedap bg yg suka makan ubi kayu.jemput mkn yea :)

      Delete
  7. Nih sarapan yg selalu mkn kt rumah mil..tp sy tokleh mkn ubi pepagi..perut mudah angin..klu mkn, confirm berguling sepanjang hari.. Tp sedappp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea la.ade dgr gak yg ubi kayu ni boleh buat perut masuk angin.tapi nik setakat ni tak penah lagi perut berangin disebabkan ubi kayu.

      Delete
  8. nyum nyum nyum... memang sedap. kalai cicah ngan sambal ikan bilis tu memang kegemaran akak.

    raya that day mak akak buat tapai ubi. sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. nik baru try cicah sambal ikan bilis tu.selalu mkn ngan kelapa muda or gula jea :)

      Delete
  9. Ya Allah...dah lame tak makan.terliur pulak...glupp...>.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis pun dah lam terliur.baru berkesempatan nak beli dan masak :)

      Delete
  10. argh...sedapnya!hujung minggu nih nak pergi cari jugak lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh pi beli.sedap.lagi2 makan time hujan.

      Delete
  11. saya ta terliur sebab ta suke , ngee ngeeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea la.kalau tak suka mmg la tak terliur..hehe
      ni mmg feveret akak :)

      Delete
  12. sedap...tp sy tak makan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap. la tak suka ubi kayu yea :)

      Delete
  13. Replies
    1. hujan2 ni mmg best mkn ubi kayu panas2.

      Delete
  14. Perghhhh...kat sini tgh hujan lebat!!sedapnya kalau dapat ubi kayu nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la kat sini.asyik hujan jea. sebab tu teringin nak mkn ubi kayu panas2 ni. syok abis la makan time hujan :)

      Delete
  15. serius mmg sedap..=)
    tp kalau xdak klapa parut x boleh trima lar plak..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun suka mkn ngan kelapa parut. tapi susah nak dpt.so mkn jea la ngan sambal ikan bilis dan gula :)

      Delete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^

busuk.org