Sunday, November 18, 2012

Pray for Gaza


Assalamualaikum  (",)

save Gaza, pray for Gaza, Palestin, Islam, Du'a, gambar pray for Gaza, facebook cover pray for Gaza, profile pictures pray for Gaza

KITA bukan org Syria, KITA bukan org Palestin..tapi KITA org ISLAM..ada saudara kita di sana perlukan KITA SEMUA..TOLONG DOAKAN MEREKA!! 
Israel drops bombs. We drop Du'a. Just decide which is more Powerful
Masya Allah, imagine you losing your loved ones. this is sad, tak sanggup tengok kesengsaraan mereka.
semoga Allah melindungi saudara Islam di Gaza dan seluruh dunia
hidupmu sengsara di dunia tapi sudah pasti aman bahagia di akhirat.

tetiba rasa kesian gak kat diri sendiri kerana tak kuat dan tabah macam warga Palestin.
selalu tak bersyukur dengan apa yang ada.sentiasa complain. moga saya sentiasa muhasabah diri dari kesengsaraan org lain.
Allah tak nak turunkan bala dekat israel sekarang sebab Allah dah janjikan syurga untuk rakyat Palestin. Allah maha adil. Indahnya kan :)
Israel tidak dapat dihancurkan dengan boikot,maki-makian dalam fb,derma dan status-status sedih dalam fb,perkara itu mungkin nampak baik tapi hakikatnya tidak membantu kerana bantuan sebenar ialah daripada allah..bila kita doa kpd allah dgn cara yang betul spti yang nabi ajar dan jaga amalan2 soleh kita,israel akan hancur dgn sendirinya..lihat sendiri bagaimana allah hancurkan musyrikin dlm perang badar?bukan duit derma yang hancurkan mereka,bukan senjata yang hancurkan mereka,bukan tentera sahabat yang hancurkan mereka..tapi allah sendiri hantar tentera malaikat hancurkan mereka melalui berkat kesabaran dan DOA YANG SAHIH dari nabi dan sahabat serta menjaga amal2 yang soleh......saya faham perangai manusia yang suka perjuangan dalam kemewahan akan mencela sy kononnya sy mengkritik usaha mengutip derma utk palestin,memboikot produk yahudi,berdoa dan status sedih2 dlm fb ttg palestin..tidak,tidak,tidak..teruskan usaha itu,yang saya ingin nyatakan ialah JANGAN TINGGALKAN USAHA YANG PALING BAIK YANG DIAJAR RASULULLAH
- Ibnu Batoota 
Isu Palestin:
1-Ada yang berdemo
2-Ada yang boikot
3-Ada yang bantu menyebarkan kesedaran dan kempen
4-Ada yang mengutip derma
5-Ada yang menadah tangan berdoa
6-Ada yang berkuasa, memberi ancaman dan amaran

Tapi ada juga, yang memperlekehkan semua perkara di atas. Isunya, bukan perkara apa yang dibuat, tapi bagaimana sensitifnya hati kita, tersentaknya jiwa apabila saudara kita dianiaya. Sifat kemanusiaan dalam hati.
Buatlah apa nak dibuat, katalah apa yang nak dikata.
Yang pasti, suatu hari nanti, bila Allah bertanya pada kita,
"Apa yang kamu buat apabila saudara seagamamu dizalimi di Palestin?"
Setiap orang ada jawapan masing-masing. Cuma fikirkan, adakah kita memang punya jawapan sebagai pembela? 

Plsssss LIKE fb page Aqsa Syarif for more info dan updates. ❤

22 comments:

  1. tengok je dh rase sedih sgt kan..=(=(=(...

    keep doa..insyaallah

    ReplyDelete
  2. Kesiankan dekat kawasan dia orang, penuh dengan kesengsaraan, kalau di malaysia begiini, terkunci mulut ingin berbicara.

    ReplyDelete
  3. @nabila azmi hanya mampu berdoa
    tak sanggup nak tgk gambar2 yg diorg post kat fb.sedih sgt sgt :(

    ReplyDelete
  4. @Shasha Yacob tak pe.sengsara di dunia, insyaAllah bahagia di akhirat. tu lagi baguskan :)

    ReplyDelete
  5. Please save the kids & the peoples in Gaza..for the sake of Islam & humanity..plz together pray for them,may Allah bless them.. #Pray For Gaza <3

    ReplyDelete
  6. @Ayien Ocaca hanya mampu berdoa. InsyaAllah, doa tu senjata org islam :)

    ReplyDelete
  7. BERDOA UNTUK GAZA .. SUBHANALLAH .. SYUKUR SGT TGGAL D MALAYSIA .. KESIAN TGOK

    ReplyDelete
  8. @dEdEQ dE wIshEs hanya mampu berdoa.InsyaAllah, doa senjata org islam so doa ni akan sampai pada Allah. biar Allah jea yg membalasnya.

    ReplyDelete
  9. sama2 kita doakan agar mereka semua dilindungi

    ReplyDelete
  10. @Wanieys a.k.a IbuQalief hanya mampu berdoa.In sha Allah. Allah pasti melidungi mereka :)

    ReplyDelete
  11. @Nastyna btol kan.sama2 la kita berdoa yea :)

    ReplyDelete
  12. Doa senjata org mukmin... mg allah swt terus melindungi mereka, memberi kekuatan kpd mereka... ameen...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum. Boikot barangan Israel itu bagus.Tembakkan doa bertubi-tubi itu jua bagus.Tapi kita ada sesuatu yang lebih besar yang perlu dibuat,

    iaitu beriman kepada ayat Allah,

    "... Kobarkanlah semangat para Mukmin untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, karena orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti."

    - Al-Anfal 8:65 -

    InshaAllah

    ReplyDelete
  14. @Faizah^Ramli setuju sgt. doa senjata org islam. guna kan sebaiknya :)

    ReplyDelete
  15. @♥Nur Ayuni Khalib btol la tu.yang mana kita boleh buat.. kita buat la ya.

    ReplyDelete
  16. jaa pon turut rasa sedih dgn apa yg menimpa mereka disana, nak bantu tenaga dan wang x boleh, bantu dgn doa jer la.... semoga mereka semua dilindungi ALLAH swt..amin...

    ReplyDelete
  17. @jaakechik doa tu senjata kita. tu pun penting untuk rakyat GAZA.

    ReplyDelete
  18. @ayut
    sama2 berdoa untuk Gaza.moga Allah merahmati mereka :)

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^