Sunday, November 18, 2012

tahniah Pierre Andre


Assalamualaikum  (",)

semakin ramai artis yang berhijrah. Alhamdulillah, penghijrahan ke arah kebaikan. 
berhijrah ke arah kebaikan, sudah tentu lebih banyak ganjaran
moga kita juga berhijrah untuk menjadi lebih baik.

artis berhijrah, Pierre sudah lima bulan masuk tabligh, ucapan Pierre Andre di ASK
"Saya sudah jadi pengarah filem sejak umur 21 tahun. Selama ini saya fikir itulah matlamat hidup saya. Akhirnya saya dapati hidup saya 'kosong.' Saya rasa dibohongi oleh dunia dan saya mula mencari
Saya masih boleh berdakwah dalam bidang filem tapi kena lebih berhati-hati dalam bab agama. Paling utama kena masukkan unsur dakwah. Sekarang saya tiada karya terbaharu selain filem-filem yang telah dibikin sebelum saya berhijrah, jadi, jangan nilai siapa saya ketika dahulu, tapi nilai siapa saya ketika ini.
- Pierre Andre, Kosmo, 18 November 2012 -
ucapan penuh dakwah Pierre Andre ketika menerima Anugerah Yasmin Ahmad pada Anugerah Skrin 2012 minggu lalu

" Anugerah Yang Paling Hebat Adalah LA ILA HAILLALLAH (Kalimah Syahadah), Yang Allah Berikan Pada Kita, Letak Dalam HATI Kita, Jaga Lah Kalimah Ini, Cari Lah Ia, Kerana Itu Lah Kemenangan Yang Sebenar Allahu Akbar, Assalamualaikum..Peace, LOVE ALLAH, LOVE MUHAMMAD. "
-Pierre Andre, ASK 2012-



jangan sinis kepada mereka yang sedang cuba untuk berubah.
sebaliknya berikan mereka semangat dan dorongan ke arah kebaikan

38 comments:

  1. jaa memula tgk pon rasa tkejut malam tu, dan rasa bangga pon ada,,, ramai betul artis bhijrah skrg..alhamdulillah.

    p/s : maaf bru dpt on9, kelmarin lagsung x buka blog...sume aiuto publish..huhu...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, moga Allah buka hati2 kita untuk terus berubah menuju kebaikan...

    ReplyDelete
  3. @jaakechik Alhamdulillah. nik pun terkejut.dalam diam kan.bagus la. berubah untuk kebaikan :)

    ReplyDelete
  4. @Siti Saleha In Shaa Allah. moga kiat pun berubah ke arah kebaikan :)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..suka tgk pierre skang ni..

    ReplyDelete
  6. salam nik ros. :)
    salam kenal dear. nik ros, jom join photoshoot blogger dekat studio dak teropong tu nak? meh email nadia ye.
    nadiafarahida@gmail.com ramai ramaiii mesti lagi best. :)

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah. semoga Allah sentiase beri hidayah kepada kite semua :)

    ReplyDelete
  8. @Jiha
    bagus kan dia sekarang. berubah kepada yg lebih baik :)

    ReplyDelete
  9. @nadia
    wslam. salam kenal dear . sorry.tak dapat nak join sebab ade hal :)

    ReplyDelete
  10. @~cik atin~Alhamdulillah.moga kita pun berhijrah pada yg lbh baik :)

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah...mudah-mudahan memberi contoh terbaik bt peminat... :)

    ReplyDelete
  12. sejuk je dengar camni bila terima anugerah..mesti yg lain terkesima...

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah...syukur... semoga hijrahnya berkekalan...

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah, semoga hijrah Piere memberi manfaat buat dirinya dan juga kita.

    ReplyDelete
  15. terbaiklah pierre..moga istiqamah ;-)

    ReplyDelete
  16. @ayut

    alhamdulillah.insyaAllah.moga akan jadi contoh pada peminat dan artis lain tuk berhijrah ke arah yang lebih baik :)

    ReplyDelete
  17. @mizz miaizzati nik pun dengar terkejut. tak sangka dia akan bg ucapan yang pasti org akan kenang :)

    ReplyDelete
  18. @Myra Jay insyaAllah, moga beri manfaat untuk org lain jugak :)

    ReplyDelete
  19. @Nafisya Ismail alhamdulillah.tabik spring jugak..toinggggg !!!! ^__^

    ReplyDelete
  20. @are_lin@yu btol tu. moga istiqamah kan. lagi best kalau dia dapat buat filem berkaitan islamik :)

    ReplyDelete
  21. @Wanieys a.k.a IbuQalief Alhamdulillah. nampak makin berseri la yea :)

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^