Sunday, December 30, 2012

(gambar)sekitar Tanah Runtuh Di Bukit Setiawangsa


Assalamualaikum  (",)
hi my lovely readers

Ratusan penduduk Bukit Setiawangsa dikejutkan dengan bencana tanah runtuh yang mengakibatkan sebahagian besar benteng konkrit yang dibina pada lereng bukit terbabit runtuh, semalam.

Benteng konkrit setinggi kira-kira bangunan 25 tingkat itu dilaporkan tiba-tiba jatuh dan menimbus satu-satunya jalan keluar masuk ke Taman Puncak Setiawangsa, kira-kira pukul 10 malam tadi.

penghuni yang terlibat adalah keluarga Ahli Parlimen Setiawangsa, Datuk Seri Zulhasnan Rafique; keluarga Duta Khas Malaysia ke Amerika Syarikat, Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis serta seorang warga asing bernama Maulana.
sumber : Harian Metro


sumber gambar di SINI



agak terkejut juga bila gambar kejadian tanah runtuh nie tersebar kat instagram. 
moga tak ada kejadian buruk berlaku.
dah la sekarang ni musim hujan. berhati hari lah buat mereka yang tinggal di lereng lereng bukit.
berisiko buat rumah dekat lereng lereng lereng bukit ni
semoga penghuni kat sana dilindungi olehNya.

52 comments:

  1. teruk jugak kan...takutla...lagi musim2 ujan ni..

    ReplyDelete
  2. ada kemalangan jiwa tak ?


    show last thn ni .http://www.gilamodified.com/2012/12/autoshow-fiesta-muda-mudi-pelancongan.html

    ReplyDelete
  3. Uishh seram je tengok gambar tu. Xberani tengok video huhu.

    ReplyDelete
  4. Ya Allah scary nya. memang cantik rumah di lereng bukit tu sumer, tapi berisiko la. Hopefully semua selamat.

    ReplyDelete
  5. aduhhh teruk kan ..
    konon katanya pembinaan diluar dari aperr entah .. akak baca dlm berita semalam ..

    adehh dah jadi macam nie cakap macam tuu lak .. entah ape2 ..
    sblm jadi x timbul lak ..

    tulah manusia !

    ReplyDelete
  6. TRUK GILERRR .. SEMPAT GAK TGOK LAM BERITE JAP TD .. ISH

    ReplyDelete
  7. teruknya.. risau musim-musim hujan ni, sana sini tanah runtuhlaa, banjirlaaa

    ReplyDelete
  8. tanah yang tak dicengkam pokok mana kuat.. walau letak tembok konkrit setebal mana pun...

    ReplyDelete
  9. ngerinya, bahaya nih, ada tak sapa sapa yang tercedera ?

    ReplyDelete
  10. ee takutnye..mtk dijauhkan la dr bencana2 mcm ni.huhu

    ReplyDelete
  11. sebenarnya. bagus juga benda ni terjadi, biar jadi pengajaran kepada pemaju2 dan PELULUS2 projek supaya tak tamak.. Lepas ni buat lagi rumah2 atas bukit.. kat rawang nak menghala ke hutan lipur kanching tu pun ada juga rumah kat lereng bukit yang rasanya lebih darioada 70 darjah kecerunan. macam mana dorang boleh bina juga rumah kat situ, padahal sebelum tu dah pernah jadi tanah runtuh kat sana. tunggu masa je lah kat rawang tu. pengguna jalan raya sebelah pulak tu. dorang tak pernah fikirkan keselamatan orang ke??

    ReplyDelete
  12. nik, rindu blog nik..bru pas baca entry lama :)takutlah tgk tanah runtuh tu.. btw sedapnyer bihunnn... :P


    **baru sempat blogwalking... sorry lama xjengukk..huhuhu

    ReplyDelete
  13. hai nik..lama x dtg sini..;)
    yg nens heran skit, knapa la die leh buat umah kt ats tu,..sorang2 plak tu..naseb la kaya boleh buat umah lain..emmm

    ReplyDelete
  14. Tu la..saya pun baru tau dari kakak semalam..die anto gambo...
    Seramkan..tak tgk berita pun.

    Aa yang mati ke?
    Mudahan kita semua dijauhkan bencana...amin

    ReplyDelete
  15. ehh, teruk jugak kan. ingatkan takdelah seteruk ini. haih (nampak sangat tak tengok berita) -.-"

    ReplyDelete
  16. kepada org2 kaya, cukup2 lah buat umah kat atas bukit. fikirlah nyawa anda...

    ReplyDelete
  17. takut je bila tgk ni
    selamat tahun baru :)

    ReplyDelete
  18. bace artikel je aritu...hrap tak la berlarutan...menakutkan jgk klu tgk ni..

    ReplyDelete
  19. @Nastyna mmg berisiko tapi ada lgi yg berani nak bina rumah kan :)

    ReplyDelete
  20. @ieda

    mcm2 la alasan diorg. tak serik2 jugak..huhu

    ReplyDelete
  21. @shasha yacob tak ada yg cedera. dah di suruh pindah awal2

    ReplyDelete
  22. @boni kacak dah byk kali jadi. tak ambik pengajaran jugak.buat lagi rumah atas bukit tu. susah la org yg kaya sgt ni..hehe

    ReplyDelete
  23. @♥ ROS ♥ ala. lama ros tak jenguk yea
    bz ngan anak2 yea.

    ReplyDelete
  24. @Nens Collection org kaya tak apa. byk lagi rumah lain

    ReplyDelete
  25. @Asyraf Arif teruk gak la. dah roboh dah rumah tu..huhu

    ReplyDelete
  26. @liza♥aufa setuju. dah la bina umah kat bukit tu. fikir la keselamatan diri jugak

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^

busuk.org