Monday, December 3, 2012

menantu hantu


Assalamualaikum  (",)
hi my lovely readers

SubhanAllah, saya ingat dalam drama jea kisah menantu dan anak yang halau mak mertau.
kali ni terjadi dekat orang yang saya kenali. sorang lelaki ni sanggup halau mak sendiri. 
dia tuduh mak dia bomohkan dia. sapa yang dah di bomohkan skarang ni

kalau mak dia yang bomohkan dia, of course la dia akan dengar cakap mak dia.
ni sebaliknya berlaku.dia yang halau mak dia, bini siap bertepuk tangan lagi. 
adik - adik perempuan siap kena tampar lagi. nasib baik saya tak ade abang macam ni
kalau tak, teruk dah abang saya tu.

nak jea mohon semua kawan-kawan blog saya doakan lelaki ni supaya takkan bahagia dunia akhirat
tak salah kan doakan orang yang berbuat zalim??. 
lagi -lagi zalim pada ibu sendiri. dunia dah nak kiamat agaknya
geram dan sakit hati bila saya fikirkan. sanggup seorang anak buat macam tu kat mak sendiri

boleh kita doakan orang yang berbuat zalim iaitu doa untuk hidayah pada nya dan doa untuk Allah turunkan bala padanya
- Ustaz Azhar Idrus -


wahai isteri, 
syurga lelaki di telapak kaki ibu.
sejahat mana or se menyampah mana korang pada ibu mertua,
 dia tetap ibu yang lahirkan suami anda
berterima kasih la pada dia. tak ade dia, suami ada tu tak hidup sampai skarang
Syurga isteri di bawah tapak kaki suami
Syurga suami di bawah tapak kaki ibu
Untuk mendapatkan redha Allah kita perlu mendapat keredhaan suami
Untuk mendapatkan redha Allah suami perlu mendapat keredhaan ibu
dah la bini lelaki tu tengah mengandung. boleh lak buat mertua macam tu
ingat bila kawen umur 30 tahun, fikiran akan matang. tapi lagi teruk keadaanya
salah pilih bini ker??? dulu masa belum kawen boleh jea pompuan tu datang rumah .
tunjuk baik depan bakal mak mertua la konon.
boleh terima walaupun family suami ajak duduk satu rumah.
dah kawen, keadaan macam ni lak. ni memang ketegori menantu hantu.
tunggu la. Allah tu adil. tak dapat pembalasan kat dunia, di akhirat takkan terlepas
orang yang melakukan kezaliman ketika di dunia ini akan menjadi muflis di hari akhirat
 jika di dunia ini mereka tidak minta ampun kepada orang yag dizalimi maka orang yang dizalimi akan menuntut dimahkamah Allah SWT
suami saya susah payah cari ibu kandung
ada orang sanggup buang ibu kandung sendiri..SubhanAllah
 mudah-mudahan saya tidak begitu. moga saya mampu jadi isteri dan menantu yang baik


18 comments:

  1. Macam duania sekarang nie. Mohon kita dijauhkan dari sifat mcm nie. InshaaAllah. :)

    ReplyDelete
  2. SY NAK JADIK MENANTU BIDADARI .. HIKHIK

    ReplyDelete
  3. sampai camtu sekali... sanggup dia kan sedih!

    ReplyDelete
  4. @Cik Diana tu la. dunia dah nak kiamat agaknya.mcm2 benda pelik berlaku..huhu

    ReplyDelete
  5. @liza♥aufa nik lak geram bila dengar. rasa nak tumbuk jea laki bini tu.

    harap rupa jea cantik tapi perangai dan hati busuk.

    ReplyDelete
  6. @dEdEQ dE wIshEs InsyaAllah, moga tercapai hasrat tu k

    bertauh la bakal mak mertua nnt :)

    ReplyDelete
  7. @syiela tak sangka lak diorg akan jadi mcm tu

    macam2 hal la.

    ReplyDelete
  8. hamboiii, macam nak kena penendang kaki I saja lelaki zalim nih, dengan bini dia sekali keana . baru tahu , langit tinggi kah rendah.

    ReplyDelete
  9. @Shasha Yacob akan pun geram ngan laki bini ni.mcm tak ade perasaan

    tak tenang la hidup dia kat dunia ni kalau buat mak mcm tu

    ReplyDelete
  10. Masya Allah, ada kes macam ni skang? Mmg la tak der hati dan perasaan orang tu. Sooner or later, sedar la dia harapnya.

    ReplyDelete
  11. Ya ALLAH..pe nak jd nih...ank derhaka btul la

    ReplyDelete
  12. @Nastyna harap sedar la.
    zaman skarang ni mcm2 perangai manusia ade.

    ni org dah tak ade hati dan perasaan dah ni.

    ReplyDelete
  13. @Mimie
    mmg anak derhaka la ni. boleh halau mak kandung sendiri

    ReplyDelete
  14. la...akak berdepan dgn org mcmni ke...tak bau syurga nnt laki tu...sanggup ye dia...

    ReplyDelete
  15. @ayut

    mmg la.bukan jea tak bau syurga. takkan bahagia pun kat dunia ni.

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^