Thursday, December 6, 2012

Selebriti sertai misi ke GAZA


Assalamualaikum  (",)
hi my lovely readers

Afdlin Shauki, Bront Palarae Dan Zain Saidin selamat berangkat ke Gaza untuk menyalurkan bantuan kemanusiaan dan kemudahan asas.
Subhanallah..cantiknya bumi ALLAH
sumber gambar : Aqsa Syarif

Afdlin Shauki, Bront Palarae Dan Zain Saidin Sertai Misi Ke Gaza
Saya ingin mengajar bahasa Inggeris asas kepada anak-anak di Gaza
-Zain Saidin (Oh My English)
Sumbangan saya taklah besar mana, ini sahaja yang mampu saya bantu
-Bront Palarae (Ombak Rindu)
"saya lakukan ni sebab saya takut. Apabila saya takut pada sesuatu, saya akan berdepan dengannya."
"Kalau ini boleh berlaku di Palestin, ia juga boleh berlaku di Malaysia.
Pada siapa lagi akan kita minta tolong."
-Afdlin Shauki, Duta Aqsa Syarif Bhd
Interview Afdlin, Bront Palarae, Zain Saidin


Ija,kak farah adeeba,salima habibi, zeoy maulana dan lain lain lagi bersama Aman Palestin akan pergi ke Gaza utk Misi Solidarity Gaza. Doakan kami dan saudara kita ya..
Teruskan istiqamah titipkan doa ,teruskan berikan sumbangan,teruskan perjuangan kita sehingga nafas kita yg terakhir di jalan redha Allah swt :)
-Heliza Helmi
semoga mereka dalam lindungan Allah sentiasa .
my prayers are always with you. i wish i'm one of the volunteers
memang kagum dengan mereka yang sanggup ke GAZA ni.
 semoga perjalanan pergi dan balik dengan selamat
tak faham dengan manusia yang berperangai macam ni.sedih la.
memperlekehkan niat orang lain untuk membantu
naper bila orang buat perkara baik kita asyik nak persoalkan?? at least mereka buat something untuk Gaza. kamoo hanya jadi keyboard warrior. hanya berani bercakap di laman sosial.
mereka selebriti, suka tak suka wartawan akan jadikan ni bahan berita
sama - sama kita doakan agar misi mereka di GAZA berjaya dan selamat


42 comments:

  1. pembenci ni keje dia hanya la membenci,, biakan je,, tak luak pun

    http://mujadafewa.blogspot.com/2012/12/aku-minta-maaf-kupatah-patahkan-kau.html

    ReplyDelete
  2. Bagusnya diorang ni ada kesedaran nk buat kebajikan..

    ReplyDelete
  3. sya di sini hanya mampu berdoa utk kemananan di Gaza sna. Bgus tu bila ada artis msia yg sanggup membantu mereka di sana.

    ReplyDelete
  4. eh kenapa dia tu...

    moga dorang selamat dan misi berjaya

    ReplyDelete
  5. ade juga shbt dkt sini gi GAZA jugak..baru bertolak dri tmpt nabila smlm..=)..semoga dipermudhkan..insyaalllah..keep praying..

    ReplyDelete
  6. kita doakan yang terbaik buat mereka dan saudara2 kita di gaza..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah, save gaza :) *semoga mereka selamat pergi dan selamat kembali* amin

    ReplyDelete
  8. @Nurmujahidah Ismail tu la. ade jea tak kena kan. pelik la ngan perangai manusia mcm ni

    org tu buat benda baik. naper perlu kita nak persoalkan.kita pttnya persoalkan diri kita.apa yg kita buat untuk bantu Gaza :)

    ReplyDelete
  9. @Aisy Nasiha bagus sangat kan.
    doakan yang baik2 untuk mereka

    semoga selamat pergi dan selamat kembali :)

    ReplyDelete
  10. @steffany daph mereka mmg bagus. kalau tak bagus mereka takkan sanggup ke sana.

    ReplyDelete
  11. @syiela kita sama2 doakan misi mereka di sana selamat dah berjaya :)

    ReplyDelete
  12. @nabila azmi semoga mereka di permudahkan. bukan calang2 org boleh pi ke saa kan.

    sentiasa berdoa untuk Gaza dan umat islam di sana :)

    ReplyDelete
  13. @boni kacak sentiasa berdoa coz doa tu la senjata umat islam yng paling hebat :)

    ReplyDelete
  14. semoga mereka semua selamat pergi dan kembali... dan semoga misi tercapai

    ReplyDelete
  15. @munna
    yea. tu yang penting

    semoga misi semuanya tercapai dan mereka yg hebat ni kembali ke malaysia dengan selamat :)

    ReplyDelete
  16. semoga mereka selamat di sana

    ReplyDelete
  17. :) smga urusan mereka dpermudahkn...slmt pegi dan pulang...slmt membantu saudara di sana...

    ReplyDelete
  18. hope dorang selamat pergi dan selamat balik...tabik spring lah kat dorg2..

    ReplyDelete
  19. semoga mereka selamat pergi dan pulang...

    ReplyDelete
  20. doakan semuanya slmt..

    eh2,ada plak org gtu.

    ReplyDelete
  21. Amin...semoga selamat pergi dan selamat kembali..

    ReplyDelete
  22. Biasalaa tu.. Orang mcm tu mmg berani kt depan keyboard je.. Semoga merekacdi lindungi Allah..insyaAllah..

    ReplyDelete
  23. Respect la dorang ni berani ke sana. Hat duk pk negatif tu, tak nak buat sudah.. duk diam2. nnt sendiri kena baru tau.

    ReplyDelete
  24. biarlah yg pegi Gaza ni disertakan dgn niat yg betul. kalau nit betul insyaAllah Allah permudahkan jalan.

    see? boleh je nk tgk org tu ikhlas ke tak.

    ReplyDelete
  25. @Mimie
    insyaAllah

    moga mereka selamat dan di lindungi :)

    ReplyDelete
  26. @Nory Zoulkefle

    mmg kena tabik spring kat diorg ni. berani ke sana :)

    ReplyDelete
  27. @nur anis

    di doakan begitu la.selamat pergi dan kembali

    ReplyDelete
  28. @nuyui a.k.a miss YUI

    ramai sgt org gitu.

    ni slaah sorang nyer :)

    ReplyDelete
  29. @Cik Syida tu la.lantang di laman sosial jea

    cuba kalau berdepan.berani ke cakap mcm tu :)

    ReplyDelete
  30. @Nastyna
    btol la. tak nak buat duk diam2 sudah

    sibuk jea hal org lain kan. manusia ni mcm2..huhu

    ReplyDelete
  31. hamboii, ada juga orang xpuas hati, mari bagi sepak sikitl

    ReplyDelete
  32. @Wanieys a.k.a IbuQalief moga begitu lah
    pergi dan balik dengan selamat :)

    ReplyDelete
  33. @shasha yacob biasa la.org tak puas hati tu adde kat mana-mana jea..hehe

    ReplyDelete
  34. bagusnya kalau ada peluang teringin nak pi sana...

    ReplyDelete
  35. @Totie@Tomy ramai yang teringin nak ke sana

    tapi ta pe.tak dapat ke sana kita boleh lagi membantu dengan doa dan sumbangan :)

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^