Monday, February 25, 2013

Adam Corrie dihina selepas masuk islam


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum  (",)
hi my lovely readers


orang masuk islam pun kene kutuk ke ? dunia dah terbalik agaknya.
dah lama kot Adam Corrie peluk islam. hanya kerana beliau berbangsa Cina korang nak kutuk-kutuk dia pulak. banyak dah kot pahala korang yea
tak perlu kot kita nak persoalkan keikhlasan seseorang.lagi-lagi berkaitan agama.

kesian la kat Adam Corrie ,dia ikhlas masuk Islam tapi manusia-manusia tak sedar diri kat luar sana mempertikai niat suci beliau. 
Adam Corrie ..bersabar yea. Allah tahu hati kita..mulut manusia kadang-kadang ada yang begitu 
ambil yg positif saja. pedulikan mereka yang busuk hati
semakin kita dekat padaNya, semakin hebat ujian Dia

blog Adam Coorie : http://www.adamfazi.com/
Saya tidak pernah meminta untuk dijadikan cina... Begitu juga dengan saudara-saudara sekalian, tidak pernah meminta melayu. Kita dijadikan berbangsa-bangsa utk berkenal-kenalan, belajar antara satu sama lain. Bukan untuk bermusuh. Allah yg mengatur segala-galanya. Inilah yg dinamakan takdir
p/s: bersyukur pada Allah selepas setahun memeluk Islam, Allah makbul doa saya ketika di Raudhah, kurniakan dan temukan jodoh yang terbaik lagi solehah selepas pulang dari umrah.
-Adam Corrie-
psttt
ramai juga saudara baru yang agamanya jauh lebih baik daripada mereka yang ibu bapanya beragama Islam.






19 comments:

  1. mmm....kdg2x ni la masalah yer...sedih klu mualaf tidak dihormati seadanya..tahu crik salalh org jer.. =.="

    ReplyDelete
  2. mcm2 manusia ni... penyakit PHD x abis2

    ReplyDelete
  3. Ade juga org macam ni,, boleh hina2 org..

    ReplyDelete
  4. org buat benda baik dihinanya.. yg menghina tu org islam sendiri.. org yg baru dtg ni entah lg baik budi pekerti diorang.. haihhh ni semua melayu punya masalah, bukan islam sebenarnya kan, melayu -_-

    ReplyDelete
  5. tak baiknya sapa yg bersangka camtu...sepatutnya tunjukkanla yang elok2...

    ReplyDelete
  6. Yang mengutuk tu, selalunya Islam mereka pun pada nama semata. What if they are not born as Muslim.. heh.

    ReplyDelete
  7. hanya Allah saa yg tahu..siapa kita nak hukum dia..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum ros...kesian corrie kan...:)

    ReplyDelete
  9. ada baca jugak pasal ni dekat fb, hm~...teruklah depa ni..

    ReplyDelete
  10. sedih melihat ada org yg komen mcm tu...

    ReplyDelete
  11. salam sis..
    huhu.. inilah dunia.. ape salahnya bersangka baik kan..? hanya allah yg maha mengetahui..

    terima kasih sudi singgah drop komen kat blog cma..terima kasih jg mendoakan buat lya & kak nisah

    *maaf lambt jejak balas dek kebizian*

    ReplyDelete
  12. MasyaAllah. Apa lah manusia zaman skrg ni, org berubah jadi baik pon dicaci, perbetul diri dulu sebelum asyik duk cari dan duk pertikai diri org lain.

    ReplyDelete
  13. Betulkan..

    Kadang yang peluk islam lagi suci hati nye dari yang kutuk tu..alahai........nape lah yang lahir islam,yang lagi menambah dosa...ya g peluk islam,da tentu tentu lakan,hilang dosa seperti baru lahir...

    ReplyDelete
  14. Astagfirullah al azim, ada jugak kot orang gini.. kena panah petir baru tau, bukan nak bimbing saudara baru, tambah kutuk pulak. haih!

    ReplyDelete
  15. supposed kita menyambut dan mengalu-alukan kedatangan dia sebagai saudara baru. Bukan kritik dia. Manusia tak perfect, dont judge others by their religion. (:

    ReplyDelete
  16. eh bukannya dah lama ke Corrie Masuk Islam..?

    sampai hati ya diorang kutukkutuk Muallaf..

    ReplyDelete
  17. tak pe Adam... jangan susah hati dan berputus asa... itu adalah ujian dari Allah...yg penting niat kita yg ikhlas..

    ReplyDelete
  18. mcm2 la kan...org buat cara baik pun xkena lg

    ReplyDelete
  19. Banyak kan bersabar ya adam corrie.. Biasala mulut orang.. Hidayah datang dari ALLAH.
    Apapun tahniah... Kerana menjadi saudara baru.. Anggap saja dia orang ni lalat yg lalu.. Doakan mereka yg menghina awak Dapat hidayah juga.. Amiin..

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^