Wednesday, March 27, 2013

Awas orang ketiga !



Assalamualaikum  (",)
hi my lovely readers


berita Harian Metro yang menarik perhatian. 
Orang ketiga yang menyebabkan hubungan suami isteri berantakan kini berdepan tindakan undang-undang kerana perkembangan terkini menunjukkan mereka perosak institusi kekeluargaan Islam dan antara punca meningkatnya kes perceraian, terutama dalam kalangan pasangan muda.
sumber : Harian Metro
hati-hati orang ketiga yang meruntuhkan rumahtangga orang lain. dah ada tindakan undang-undang untuk korang
so tak nak kena ambik tindakan sila la jadi orang ke empat, kelima dan seterusnya..ngehngehngeh

ermm...makin banyak la kes mahkamah nanti ni. jangan jadi macam kes kat mahkamah syariah dah la. ustaz yang bagi ceramah masa kursus kawen dulu bgtau, banyak kes tertangguh bukan di sebab mahkamah tapi di sebabkan pasangan tak ada sebab kukuh untuk bercerai.sebab tu kebanyakan kes tertangguh..huhu

naper kalau kes orang ke tiga jea selalu di kaitkan dengan perempuan.lelaki pun ada kan. so dua-dua kena jaga-jaga.ada yang memerhati (^,^)

36 comments:

  1. yg suami pun satu...kalau kot ye dah ada orang ketiga...x yahlah sampai bercerai berai dengan isteri sedia ada tu... berani buat, kenalah berani tanggung risiko kan? kenalah jadi adil... ^_^... kalau x bijak nak handle baik x yah ada orang ketiga...

    ReplyDelete
  2. baguih juger tu..jgn asik tersuka n terjatuh cinta dan..eehh eehhh...ter RAMPAS ler..hahaha..tiada kaitan yer...

    ReplyDelete
  3. huhu pling tkt klu mcm ni terjadi

    ReplyDelete
  4. sama je lelaki atau perempuan... yg penting iman kna kuat... sbb tu ikut pnduan yg Nabi s,a,w dlm mncari jodoh.. ikut Al-Quran dan Sunnah pasti selamat..

    ReplyDelete
  5. hah..org ke 3..p main jauh2 ramai lg lelaki bujang...hak org jangan dok gatai kaco..

    ReplyDelete
  6. macam2 sekarang ni kan...
    isu becinta dgn anak, last2 kawen dgn mak lah..
    haishh..
    macam2...
    kes orang ketiga pon kes naya jugak tu...

    ReplyDelete
  7. nauzubillah..jauhkan dugaan tersebut dari kita2 sume..aminn

    ReplyDelete
  8. hah, lps ni jgn nak dok jadi org ketiga kalau xnak kena tindakan. ngehngeh.

    ReplyDelete
  9. mintak2 la dijauhkan ye..

    kita mungkin mengawasi pasangan kita tapi takut dalam kita mengawasi tu..kita sendiri yang terkena

    ReplyDelete
  10. mintak2 lah dijauhi dri perkara sebegini. tak nak terlibat. Ahakss. Muda2 dah gedik. hihihihi

    ReplyDelete
  11. In shaa Allah... moga dijauhkan dr kita semua...

    ReplyDelete
  12. Nauzubilahimzaligh....tnx for sharing..

    ReplyDelete
  13. Hehhehee ha jadi orang yang seterusnya kan. pihak ketiga la yg selalu dijadikan punca. heishhh macam2 alasan.

    ReplyDelete
  14. bahaya ni jadi org ketiga. hehe..

    ReplyDelete
  15. @Farah Waheda Wahid

    setuju.ada yg dapat baru, yg lama di tinggal mcm tu jea kan.

    mmg patut kena berlaku adil.

    ReplyDelete
  16. @Kuazue Mohd

    kalau ada bukti kukuh mmg boleh di dakwa.

    ReplyDelete
  17. @Syida Rasyidah

    seram bagi org ketiga yg meruntuhkan rumah tangga org lain..hehe

    ReplyDelete
  18. @are_lin@yu

    sama. semua org tak nak jadi gini.

    ReplyDelete
  19. @maria firdz

    btol tu. kalau ikut sunnah nabi dalam mencari jodoh mmg takkan ada org ketiga yg meruntuhkan rumahtangga org lain

    ReplyDelete
  20. @izan mama mia

    yea.sila jgn kaco.pi cari lelaki bujang.kikiki

    ReplyDelete
  21. @Nory Zoulkefle

    mmg kes naya kalau buat org lain sampai bercerai berai. mmg tak patut berlaku.

    ReplyDelete
  22. @نورعيم

    setuju. tak nak kena tindakan jgn jadi org ketiga yg runtuhkan rumahtangga org lain

    ReplyDelete
  23. @afzalsukasuki

    harap2 tak terjadi kat sesiapa saja.
    tak ada sapa ppun nak benda ni terjadikan.

    ReplyDelete
  24. @MarnieyZ

    jgn terlibat yea. cuba cari yg bujang tau..hehe

    ReplyDelete
  25. @Nastyna

    yea la. selalu org ke tiga la yg di jadikan punca kan.hehe

    ReplyDelete
  26. @Chic Na

    yg bahaya, org ketiga yg meruntuhkan rumah tangga org.hehe

    ReplyDelete
  27. setuju pendapat kak nik...same2x kena jg...nk slhkn org ketiga je pon mmg tak adil la kan :)

    ReplyDelete
  28. baguskan ada tindakan undang2.sokong.
    sekurang kurangnya,orang ketiga sedar sket diri sebelum nak cuba cuba runtuhkan rumahtangga orang lain.

    ReplyDelete
  29. bagus la kalau ada tindakan undang2.. heheh

    ReplyDelete
  30. yg kesihan kalau x tau dia jadi orang ke 3..kwang kwang kwang

    ReplyDelete

Thanks sudi singgah dan komen kat sini :)
cepat atau lambat ..nik pasti akan terjah blog korang nanti..^___^